مقالات

همه چیز در مورد ملکه زنبورها و ژل رویال

همه چیز در مورد ملکه زنبورها و ژل رویال

زنبورعسل ها موجوداتی هستند که بیشتر مردم با آن آشنا هستند و بین مردم حشره محبوبی است. در ادامه به معرفی این حشره مفید و دوست داشتنی می پردازیم و اطلاعات مفیدی درباره ملکه زنبورها و مهمترین فراورده مرتبط با زنبور و ملکه زنبور عسل را به شما معرفی می کنیم .

زنبورعسل

زنبورعسل حشره ای است که شباهت بسیاری به خانواده مورچه دارد و نقش مهمی در طبیعت دارد و کمک میکند که گیاهان و درختان گرده افشانی بهتری داشته باشند ، این حشرات از آن دسته جاندارانی هستند که دارای گونه های بسیار متفاوت و متنوع هستند و نوع گونه  تولید کننده عسل که برای تامین عسل کشورهای تولید کننده بسیار دارای اهمیت است، و این دسته ها شهرت جهانی دارد.

زنبورهای عسل در منطقه ای که زندگی می کنند از شهد گل ها و میوه درختان تغذیه می کنند و کمک می کنند که گرده افشانی بهتر صورت بگیرد و در حالت کلی برای طبیعت و زراعت از مهمترین عوامل هستند . این نوع از جانداران به صورت گروهی زندگی می کنند و خانه آن ها به کندو معروف است و دارای خانه های شش ضلعی برای جمع آوری عسل است . زنبورها دارای یک ملکه هستند که وظیفه رهبری و افزایش جمعیت یک کندو را بر عهده دارد و مهمترین عضو این مجمع است که همه زنبورهای داخل یک کندو از آن ملکه اطاعت می کنند که در ادامه به طور کامل این جاندار را به شما معرفی می کنیم .

ملکه زنبور عسل

 ملکه زنبور عسل، نوعی از زنبورها است که بسیار ارتقا یافته است و با تخمک گذاری و انتشار و پخش ماده ای به اسم فرمون از جسم خود به قسمت های داخل کندو باعث بقای نظم اجتماعی در کندو و کلنی می شود. امروزه تغذیه ، رشد و پرورش یافتن لاروهایی که تبدیل به ادامه نسل ملکه می شوند، توجه پژوهش گران را به خود جلب کرده است. ملکه زنبورعسل از نمونه ای است که به واضحی تمام نقش موادغذایی را در نحوه ایجاد تفاوت های فردی به اجرا می گذارد. ملکه ، متولی تمام زنبورهای یک کلنی و به عنوان با ارزش ترین و مهمترین اعضای کندو شناخته شده است. ملکه زنبورها از تخم های بارور یا لاروهای ماده کم سن کمتر از سه روز بوجود می ‌آید. سلول‌ های ملکه زنبوها در حالت عادی به نحوه عمودی در سطح و به دور شان ‌ها ایجاد می شود در صورتی که سلول های زنبورهای کارگر و نر به صورت افقی ایجاد می شوند. ملکه زنبورها کل زندگی خود را در داخل کندوی خود می گذرانند. در داخل این کلونی، زنبورهای کارگر حاضر هستند و از وظایفشان تغذیه و نظافت ملکه است .

همه چیز در مورد ملکه زنبورها و ژل رویال

متولد شدن ملکه

زنبورهای کارگر ماده و ملکه زنبورعسل هر دو دارای ژن های همسان و هم پایه هستند و هر یک از لاروهای ماده پتانسیل و کشش ملکه شدن را دارد. و از چیزهایی که ملکه را متفاوت از بقیه می کند، رژیم غذایی اوست.

زمان جایگزینی ملکه زنبورها

هنگامی که کلنی زنبورعسل این حس در بین آن ها ایجاد می شود که به ملکه جدیدی احتیاج دارند، و یا شاید به این علت که ملکه بیمار و کم توان است یا در حال آماده شدن برای یک نوع ازدحام است، زنبورهای کارگر رویه پرورش و رشد ملکه زنبورهای جدید را شروع می کنند. این فرآیند اشاره شده با سطح های پایین تر فرومون ملکه در یک کندو شروع می شود.

روند رشد ملکه یک کلونی

نوعی از زنبورها دارای وظیفه ی خاصی به نام پرستاری است که آن ها 10 الی 20 لارو ماده تازه خارج شده را برمی گزینند و شروع به غذا دادن به آن ها با یک رژیم غذایی سخت ژل رویال، ماده سفید شیری رنگی می کنند که زنبورها از سطح فوقانی سرشان ترشح می کنند. رژیم غذایی خاص و منحصربه فرد ژل رویال، بخش تناسلی لاروهای ماده را تحت تأثیر قرار می دهد و این لارو را به یک ملکه تبدیل می کند. ژل رویال غنی از پروتئین، قند ساده، اسید چرب، ویتامین های گروه B، موادهای مفید معدنی و ترکیبات آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی است. هر زنبور ملکه در یکی از سلول های لانه زنبوری به نام “سلول ملکه” رشد می کند .

خصوصیات شکلی ملکه زنبوها چگونه است ؟

هر کسی به آسانی می تواند زنبور ملکه را دریک کلونی زنبور تشخیص دهد. این زنبور خاص، قدی کشیده تر و شکمی حجیم تر دارد. بال ها بر روی ناحیه پشتی زنبور، به شکل خوابیده قرار دارند. ملکه در زمان حرکت، تمامی پاهای خود را به کار می گیرد. قسمت سینه زنبور ملکه مقداری بزرگتر از زنبورهای کارگر می باشد ولی سر او کوچک تر است. بیشتر قسمت های شکم ملکه توسط بال ها پوشانده می شوند. زنبور ملکه، سبد مخصوص گرده گل ندارد و غده ترسح موم او کارایی ندارد. زنبور ملکه، یک نیش منحنی دارد که از نیش بقیه زنبورهای کارگر طولانی تر است.

غذای ملکه زنبورها

همان طور اشاره کردیم، زنبور ملکه از ماده ای به نام ژل رویال تغذیه می کند. از زمان تخم گذاری ، نزدیک به 16 روز طول می کشد تا تخم به زنبور ملکه تبدیل شود. این ملکه باکره، 8-5 روز را در کندو سپری می کند تا برای جفت گیری آماده شود. ژل رویال یکی از نایاب ترین ماده های غذایی موجود بر کره زمین است و بسیار خاص است که برای انسان هم یک نوع غذای سلطنتی به حساب می آید و در ادامه این مطلب ژل رویال و خواصش را برای انسان را توضیح می دهیم .

ژل رویال و محتوای تغذیه ای

ترکیبات داخل ژل رویال شامل آب (50 الی 60 درصد)، پروتئین (نزدیک به 18 درصد)، کربوهیدرات (15 درصد)، لیپیدها (3 تا 6 درصد) و نمک معدنی (1.5 درصد) است. این ماده خاص دارای ویتامین های گروه B نیز هست و همچنین دارای مقداری پلی فنول و غنی از آنتی اکسیدان است.تصور می شود که فایده های سلامتی ژل رویال ناشی از پروتئین ها و اسیدهای چرب انحصاری این ماده است .

خواص بی نظیر ژل رویال برای بدن

همه چیز در مورد ملکه زنبورها و ژل رویال

خواص برای پوست

ژل رویال منبع خالص و سرشار از ویتامین های A، C,D,E است و در متریال طبیعی خود میزان فراوانی کلاژن، تیامین و لسیتین دارد که برای روند جوان سازی پوست صورت و از بین بردن چربی های مضر اثر باور نکردنی ایجاد می ‌کنند. علاوه بر پیشگیری از پیر شدن پوست به علت مقدار کلاژن زیاد در ژل، بکارگیری آن می ‌تواند به رفع التهابات پوستی نیز کمک چشمگیری کند.

خواص ژل رویال برای سرطان

از مهم ترین خواص درمانی ژل رویال می ‌توان به پیشگیری از بزرگ شدن تومورهای سرطانی اشاره کرد که به علت وجود HAD10 در آن می ‌باشد و بکارگیری آن می ‌تواند راه بسیار مناسبی برای پیشگیری از رشد تورموها و سرطان پستان در بانوان به حساب می آید. ژل رویال از خون رسانی به سلول های سرطانی پیشگیری می کند و از این راه می ‌تواند در حذف و از بین بردن آن ها موثر واقع شود.

بازدهی مفید ژل رویال در درمان نا باروری

ناباروری یکی از دامن گیرترین مشکلات در این زمان است که راه های زیادی برای رفع آن به مبتلایان ارائه شده است. یکی از راه حل های طبیعی و بدون بکارگیری و برخورد مواد شیمیایی برای درمان این مشکل آزار دهنده ، استفاده از ژل رویال اصیل و طبیعی می ‌باشد. با توجه به این که این ژل مشابه هورمون استروژن عمل کرده و می ‌تواند در درمان ناباروری تاثیرگذار باشد. علاوه براین، ژل رویال با در پیش گرفتن روند بهبود رشد و تکامل فولیکول های داخل تخمدان، اندازه هورمون های موجود در تخمدان را بالا برده و در نهایت باعث افزایش باروری می ‌گردد. اگر تمایل به خرید ژل رویال را دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید یا اینکه به صفحه آن مراجعه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =