دسته‌بندی نشده

رهایی از ضعف هنگام سرماخوردگی

رهایی از ضعف هنگام سرماخوردگی

در اصل به علت آنکه بیشتر از ۲۰۰ ویروس متفاوت وجود دارد ممکن است سرماخوردگى را در بدن ایجاد کنند. علائم سرماخوردگى بسیار متفاوت است و علایم مختلفی دارد. رینو شایع ترین علت شناخته شده سرماخوردگى است که یک ویروس واگیری است.

ویروس های سرماخوردگى از راه دهان و بینى وارد بدن مى‌ شوند. اما امکان دارد خود شما هم در انتقال این ویروس «دست» داشته باشید. گرچه سرماخوردگى از طریق عطسه و سرفه مى ‌تواند انتقال یابد. اغلب تماس دست با دست با شخصى که دچار سرماخوردگی است یا بکارگیری وسایل مشترک مانند حوله و تلفن باعث انتقال بیمارى مى‌ شود؛ به شیوه ای که بعد از این تماس دستی هنگامى که دست آلوده شده تان را به چشم ها یا بینى تان مى زنید ویروس وارد بدنتان مى‌ شود و بدن به این ویروس دچار می شود.

هر فرد بزرگسالى ممکن است ۲ الی ۴ بار در طول سال به سرماخوردگى مبتلا شود. کودکان به خصوص در سنین پیش از رفتن به مدرسه بین ۵ تا ۹ بار سالانه سرما مى‌ خورند چون بدن کودکان مقاومت کمتری نسبت بدن بزرگسالان دارند.

نشانه های سرماخوردگی

شروع نشانه های سرماخوردگى یک الی سه روز پس از قرار گرفتن در برابر ویروس سرماخوردگى است. اولین علامتی که اکثر مردم درگیر آن می شوند آبریزش از بینى است. همچنین امکان دارد در اوایل شروع دوره عفونت دچار خارش یا درد گلو، احتقان و گرفتگى بینى، بدن درد یا سردرد خفیف شوید. در ادامه روند بیمارى ترشحات بینى تان غلیظ تر و زرد رنگ تر مى ‌شود.

پزشکان بر این باورند که سرماخوردگی فرد در بدنشان تا مدتی باقی می ماند و تا اتمام دوره سرماخوردگی فرد به عنوان ناقل بیماری شناخته می شود. شروع بیماری ناگهانی و با احساس خارش یا سوزش در حلق، بینی یا گوش ها همراه است که همانطور در سطر بالا اشاره شد هر فرد علائم سرماخوردگی اش با بقیه تفاوت دارد و به دنبال آن علایم در ظاهرشان واضح تر می شود.

 

بهترین راه مقابله با سرماخوردگی و جلوگیری از بروز آن این است که با رعایت صحیح اصول بهداشتی به ویژه بهداشت دست ها و عدم استفاده مشترک از لوازم بهداشتی آرایشی می توانید تا حد زیادی با این بیماری مقابله کنید و به آن دچار نشوید. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب حاوی آنتی اکسیدان ها مانند میوه و سبزی جات تازه و مصرف تمام مواد غذایی موجود در هرم غذایی مانند کربوهیدارت ها، غلات، انواع پروتئین های حیوانی و گیاهی، نان و حبوبات نیز می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس ها مقاوم و از بروز بیماری در آنها پیشگیری کند که معمولا در بیشتر موارد توصیه شده توسط پزشکان طب سنتی و پزشکان طب مدرن این است که گرمی جات مصرف شود تا بدن مقاوت خود را بازیابی کند و در دوره های بعد به این بیماری گرفتار نشود.

معجونی که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم معجون تقویتی قوای جسمی کندوک است که بازدهی بسیار عای در رفع مشکلات بدنی و داخلی داشته است. این معجون هر گونه ضعف را در بدن از بین برده و قوای بدن را به اوج خود می رساند. این معجون به شدت خون ساز بوده و گردش خون رو در بدن بالا میبره و کمک می کند که سم زدایی و ویروس زدایی داخل بدن به طور سریع تری انجام بگیرد.

توجه کنید که این معجون تقویتی فقط برای سرما خوردگی نیست و کاربرد های بسیار زیادی دارد که می توان به تعدادی از آنها از جمله رفع بی حالی، رفع عوارض های سرما خوردگی و آنفولانزا، تقویت جسمی قبل و بعد از کرونا و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. این معجون دارای طبع گرم است و یک شک مثبت را به بدن وارد کرده و باعث می شود سردی بدن از بین برود.

سردی بدن باعث نزول قدرت بدن در برابر بیماری ها می شود و بدن در زودترین حالت ممکن دچار هر نوع ویروسی می شود. چون مقاومتی نسبت به ورود ویروس ها صورت نمی گیرد. همانطور که اشاره شد این معجون دارای 9 ماده ترکیبی است که خواص فراوانی برای بدن دارند. ما در ادامه این مطلب چند مواد و کاربرد آن ها را در تقویت سلامتی برای شما بازگو می کنیم .

ژل رویال

ژل رویال یکی از ترکیبات موجود در این معجون تقویت جمسی است. ژل رویال یکی از مهمترین محصولات زنبور عسل به حساب می آید. این محصول از نظر زیبایی، درمان و تقویتی از خواص بی نظیری را دارا می باشد. از خواص ژل رویال می توان به درمان ناباروی آقایان، تنظیم فشار خون بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود بعضی از نشانه های یائسگی و موارد دیگر اشاره کرد. پروتئین ها و ویتامین‌ های موجود در ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر گذار هستند. مصرف ژل رویال به مبارزه بهتر گلبول‌ های سفید با باکتری ‌ها و ویروس ها در نتیجه تقویت سیستم ایمنی کمک عالی می‌ کند.

 

گرده گل

گرده گل دانه های کوچکی هستند که در آخر پرچم گل ها قرار می گیرند و از عوامل بارور شدن گیاهان به شمار می روند. گرده گل توسط زنبورهای عسل جمع آوری می شود و غذای زنبور جوان است و یکی از کامل ترین خوراکی های موجود در طبیعت محسوب می شود؛ زیرا تقریبا تمامی مواد مغذی مورد نیاز انسان را شامل می شود و برای بدن بسیار مفید است. در حالت کلی می تواند انرژی بدن را تامین کند و بی حالی را در بدن به سمت کاستی ببرد.

جینسینگ سرخ و سفید

در دیرباز از جینسینگ برای درمان انواع بیماری‌ ها استفاده می‌ شد. جینسینگ می ‌تواند در تحریک فعالیت های ذهنی و بدنی افرادی که دچار ضعف و خستگی بدنی هستند نیز بسیار مؤثر باشد. بازدهی یکی از تحقیقات نشان می‌ دهد که جینسینگ توانایی این را دارد علائم خستگی و کمبود انرژی را از بین ببرد و در حالت های ضعف ترکیب جنسینگ می تواند بدن را هندل کند. خواص آنتی ‌اکسیدان، ضد حساسیت و ضد میکروبی جینسینگ در مقابل انواع مختلفی از عفونت‌ های میکروبی و باکتریایی همچون مکانیسمی دفاعی عمل می‌ کند. دراصل، این ریشه‌‌ ی گیاهی می‌ تواند تأثیر واکسن‌ بیماری ‌هایی مانند آنفولانزا، ویروس هپاتیت نوع سی و عفونت روتا ویروس را چند برابر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هجده =