مقالات

چرا باردار نمیشم؟

چرا باردار نمیشم؟

چرا باردار نمیشم و باید چکار کنم؟ شاید این سوالات برای افرادی که اقدام به بارداری کرده اند و نتیجه نگرفته اند نیز پیش آمده باشد. شاید برای کسانی که این سوال را دارند نگرانی هایی پیش آمده باشد و فکر کرده باشند که نابارورند، ولی همیشه اینگونه نیست. شاید فکر کنید که برای باردار شدن کافی است رابطه بدون پیشگیری داشته باشید ولی این باور کاملا غلط است و این فقط مرحله ای از بارداری است.

برای باردار شدن سریع تنها رابطه داشتن کافی نیست و شما باید یک سری از نکات را نیز رعایت کنید. این نکات شامل چکاپ های اولیه، داشتن رژیم غذایی تخصصی بخصوص در مواقعی که جنسیت بچه برایتان مهم است، نوع فعالیت بدنی، دانستن دقیق ترین زمان تخمک گذاری و فهمیدن روش درست رابطه مانند چگونگی پوزشین و یا عمق دخول چقدر باشد. در صورتی که این نکات را رعایت کنید به احتمال زیاد باردار میشوید.

دلایل باردار نشدن

شاید شما نیز فکر کنید که باردار شدن ساده ترن کار است ولی بعضی مواقع این چنین نیست و در ادامه چند دلیل برای باردار نشدن را برای شما توضیح می دهیم:

به وجود آمدن اختلال در تخمک گذاری

قبل از هر چیزی باید زمان دقیق تخمک گذاری را تشخیص دهید، بعضی از زوج ها بدون توجه به زمان درست تخمک گذاری اقدام به بارداری میکنند و بعد از مدتی که باردار نشدند فکر میکنند که نابارورند. توجه کنید که اولین قدم برای باردار شدن شناخت زمان دقیق تخمک گذاری است.

برای باردار شدن، بدن باید تخمک آزاد کند توجه کنید که اختلالات تخمک گذاری دلیل اصلی 25 درصد از موارد ناباروری است.

میتوان بیشتر اختلالات تخمک گذاری را به وسیله یک آزمایش خون ساده تشخیص داد که این اختلالات عبارتند از:

  • عملکرد مختل غده هیپوفیز:  مسئول تولید بسیاری از هورمون ها در بدن غده هیپوفیز است. اگر غده هیپوفیز کم کار و یا پر کار باشد میتواند هورمون ها را به هم ریزد و مانع از بارداری شود.
  • پرولاکتین بیش از حد: پرولاکتین اضافی باعث میشود تولید استروژن کاهش داشته باشد و امکان دارد باعث ناباروری شود.
  • نارسایی زودرس تخمدان ها: نارسایی زود رس تخمدان ممکن است بخاطر واکنش خودایمنی و یا فقدان زودرس تخمک ها در تخمدان باشد. وقتی که تخمدان تخمک را تولید نمیکند استروژن در زنان زیر 40 سال کاهش می یابد.
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک: این سندروم باعث این میشود که هورمون ها تعادل نداشته باشند و این امر روی تخمک گذاری تاثیر دارد. این سندروم یکی از رایج ترین دلیل های ناباروری است ولی میتوان با تغییر دادن سبک زندگی و دارو آن را کنترل و درمان کرد.

مسدود شدن لوله های فالوپ

اگر تخمک گزاری به وقت خودش انجام شود قدم بعدی برای بارداری موفق موقعی است که تخمک با اسپرم تماس پیدا میکند که این اتفاق بیشتر در درون لوله فالوپ اتفاق می افتد و اگر این لوله ها مسدود شده باشند بارداری بسیار سخت خواهد شد. اگر اسپرم ها قابل قبول باشند و هورمون هایتان منظم باشند بدانید که علت باردار نشدنتان انسداد لوله فالوپ است. انسداد لوله فالوپ در بین زنانی که بیماری التهاب لگن دارند و یا زنانی که جراحی لگن انجام داده اند بسیار زیاد است هر چند در بیشتر مواقع پزشکان میتوانند لوله را باز کنند و شانس باروری را افزایش دهند.

اندومتریوزیس از دیگر دلایل ناباروری

یکی دیگر از دلایل ناباروری میتواند اندومتریوزیس باشد. این بیماری بیشتر تا زمانی که مشکل ناباروری ایجاد شود شما از آن بی خبر می مانید. شما زمانی دچار اندومتریوزیس میشوید که بافت اندومتریال در خارج از رحم رشد کند و به اعضا و یا بافت های دیگر حفره لگن بچسبد.

از آنجا که بافت اندومتریال نسبت به نوسانات ماهانه هورمون ها در چرخه قاعدگی واکنش نشان میدهد امکان دارد باعث دل درد شدید، خونریزی زیاد، قاعدگی طولانی مدت، حالت تهوع داشتن و مشکلات روده و مثانه و ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی شود. تقریبا 200 میلیون خانم در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند و از جایی که فقط میتوان با انجام لاپاروسکوپی و بیوپسی این بیماری را تشخیص داد هنوز بیشتر خانم های جهان از مبتلا بودن به این بیماری مطلع نیستند.

وقتی مشکل از مرد است

در بعضی مواقع زن ها میتوانند حامله شوند ولی این امر یک همکاری بین زن و مرد است. 20 تا 30 درصد دلایل ناباروری به مرد برمیگردد و همچنین در 40 درصد از آن، مشکل از هر دو نفر است هم زن و هم مرد. باید دقت داشته باشید که ناباروری مردان به طور دقیق مشخص نیست و باید برای فهمیدن آن آزمایش اسپرم انجام دهید تا سلامت منی و اسپرم مشخص شود و وقتی به پزشک مراجعه کردید مطمئن شوید که از هر دوی شما آزمایش میگیرند.

باردار نشدن بخاطر سن

برای خانم هایی که سنشان از 35 بیشتر و برای مردانی که سن آنها از 40 بیشتر است بچه دار شدن بسیار مشکل است و خیلی زمان بر است. بعضی از خانم ها فکر میکنند که اگر پریود آنها منظم باشد میتوانند یک بارداری منظم و بدون مشکل داشته باشند ولی این باور کاملا غلط است و سن میتواند بر روی کیفیت و کمیت تخمک تاثیر داشته باشد. همچنین دقت کنید که اگر با همسرتان از 5 سال بیشتر تفاوت سنی داشته باشید این اختلاف سن میتواند خطر مشکلات ناباروری را از سن 35 سالگی به بعد افزایش دهد.

چرا باردار نمیشم؟

ناباروری غیر قابل توضیح

تقریبا 10 تا 30 درصد زوجین هیچ وقت دلیل بچه دار نشدنشان را نمی فهمند. بعضی از پزشکان بر این باورند که این امر بخاطر نبود تشخیص درست است. این پزشکان میگویند که چیزی به نام ناباوری غیر قابل توضیح وجود ندارد و ممکن است دلایل آن هنوز کشف نشده باشند. با این حال ندانستن دلیل ناباروری باعث نمیشود که زوجین درمان نشوند و آنها میتوانند درمان ناباروری را دریافت کنند.

معجون کندوک تقویتی خانم ها درمانی برای ناباروری

بعد از چندین سال تحقیق و تلاش و کوشش که مجموعه و گروه بزرگ کندوک همراه با اساتید طب سنتی ایران انجام داد به محصولی دست یافتیم، همان طور که میدانید عسل فواید بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان مشکلات زیادی استفاده میشود و گذشته از آن عسل طعم خیلی لذیذی دارد در نتیجه ما محصولی را از محصولات زنبور عسل و بیس عسل و یک سری محصولات وارداتی ساختیم و کشف کردیم که میتواند مشکل ناباروری را برای همیشه رفع کند البته دقت داشته باشید که زمانی از این محصول نتیجه میگیرید که مشکلات که ذکر کردیم را نداشته باشید و از نکاتی که در این مطلب به آن اشاره شد پیروی کنید.

توجه کنید که این محصول در ترکیباتش ژل رویال دارد و ژل رویال برای بارداری خیلی موثر است زیرا در ترکیبات خود مقادیر زیادی اسید چرب، اسید آمینه، پروتئین، ویتامین های E ،D ،B و آهن و کلسیم دارد که میتواند چرخه تخمک گذاری را تنظیم کند و با تنظیم چرخه تخمک گذاری احتمال باروری در زنان خیلی افزایش می یابد. در صورتی که قصد خرید معجون تقویت بدن vip بانوان را دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید ولی توجه کنید اگر دیابت دارید باید از معجون تقویت بدن مخصوص دیابتی ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *