مقالات

عسل طبیعی و پلاکت خون

عسل طبیعی و پلاکت خون

عسل علاوه بر اینکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است ، هیچ عارضه ای برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند . یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده خون ، پلاکت خون است که نقش مهمی در انعقاد خون دارد؛ هنگامی که فرد بر اثر جراحات دچار خونریزی می شود اگر پلاکت خون او پایین باشد ، خونریزی بند نمی آید و متاسفانه منجر به مرگ خواهد شد . بنابراین باید پلاکت پایین خون را جدی بگیرید و برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهید . مصرف مواد غذایی مقوی برای افزایش سطح آن بسیار مهم است و یکی از مواد خوراکی مهم که برای تنظیم سطح آن بسیار موثر است ، عسل طبیعی است . عسل طبیعی و پلاکت خون رابطه بسیار خوبی با هم دارند. در این مقاله بیشتر به ارتباط عسل طبیعی و پلاکت خون می پردازیم .

پلاکت خون گروهی از سلول های خون است که فعالیت خود را در کنار گلبول های سفید و قرمز خون ادامه می دهد . وظیفه اصلی پلاکت های تنظیم سطح خون است و به مقدار بسیار زیاد در خون وجود دارد .  فاکتورهای بسیار زیادی هستند که تعداد این پلاکت ها و سطح آن را در خون مشخص می کنند. پلاکت ها یا همان ترومبوسیت ها ظاهری مانند توپ های کروی شکل و تو خالی دارد که مغز استخوان محل تشکیل آن ها است. هنگامی که قسمتی از پوست زخمی می شود ، پلاکت ها در محل زخم جمع شده و به هم می چسبند و در محل زخم موادی را ترشح می کنند که باعث می شود خونرریزی به سرعت متوقف شود . تعداد پلاکت های طبیعی خون در یک فرد سالم بین 140 هزار تا 440 هزار در هر میکرولیتر خون است و زمانی که تعداد آن به کمتر از 150 هزار میکرولیتر برسد ، پزشکان می گویند سطح پلاکت خون پایین آمده است. پزشکان در اصطلاح به این حالت ترومبوسیتوپنی نیز می گویند. زمانی که بیمار در رژیم غذایی خود از مواد غذایی پلاکت ساز و مقوی استفاده کند ، سریعتر درمان خواهد شد .

علایم اصلی کمبود پلاکت خون چیست ؟

عوامل بسیار زیادی می توانند د ترومبوسیتوپنی یا همان پایین آمدن سطح پلاکت خون موثر باشند که از مهمترین آنها می توان به انواع سرطان ها(سرطان خون ) ، سندرم میلودیسپلاستیک، سیروز کبدی،  عفونت ‌های ویروسی ، بیماری های ژنتیکی، کمبود ویتامین B12 ، کمبود اسید فولیک، بیماری نارسایی مغز استخوان، بعضی داروهای شیمیایی، کم خونی و بیماری‌ های خود ایمنی، شیمی درمانی، کم خونی آپلاستیک و انواع تب مثل تب دنگی و مالاریا و … اشاره کرد. در بسیاری از موارد عمل های جراحی و مواردی مانند خونریزی های شدید و ناگهانی در لثه و بینی، سردرد ، لکه های قرمز روی پا، بثورات پوستی، خونریزی زیاد و طولانی دوران قاعدگی، خون در مدفوع یا ادرار، ضعف یا خستگی و خونریزی معده از مهمترین نشانه های کمبود پلاکت خون در بدن است.

روش های درمانی عسل و پلاکت خون

اگر نعدادی از علایم هایی که در بالا به آن اشاره کردیم ر ا دارید ، می توانید در ابتدا برای مطمئن شدن از کمبود پلاکت خون به پزشک متخصص مراجعه کنید . با آزمایشاتی که از خون شما انجام می شود ، نتایج نشان می دهد که کمبود پلاکت دارید یا خیر . اگر مبتلا به کمبود پلاکت خون هستید باید برای روش های درمانی از پزشک مشاوره بگیرید . برای افزایش سطح پلاکت پایین خون روش های تغذیه ای و درمانی بسیار زیادی وجود دارد که توسط متخصصان توصیه می شود که اگر افراد دچار پلاکت خون پایین شده اند ، می توانند یکی از روش های درمانی را برای درمان خود انتخاب کنند. برای روش انتخاب درمان باید علت ابتلای فرد به پلاکت خون پایین مشخص شود . روش های دارویی مثل آمپول پلاکت خون یا قرص افزایش پلاکت خون نیز برای درمان این بیماری وجود دارد که می تواند بسیار قوی و موثر عمل کند ، اما چند معجون گیاهی وجود دارد که می توانید پس از مصرف آن به اهمیت درمانی عسل و پلاکت خون پی می برید .

خیلی وقت ها هم مشکلات و اتفاقاتی برای ما رخ می دهد و دچار زخم و مشکلات از این دسته می شویم که دیگر لزوم ندارد نگران باشید چون با عصاره بره موم کندوک می توانید مشکلاتی همچون ضعف سیستم ایمنی بدن، التیام زخم ها و… با آن بهبود ببخشید.

عسل طبیعی و پلاکت خون

عسل و پلاکت خون رابطه خوبی دارند و عسل خام و طبیعی یکی از مواد غذایی فوق العاده شیرین و خوش طعم است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و قرار دادن آن در رژیم غذایی می تواند به سلامت بدن بسیار کمک کند. عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و  دارای ویتامین های B و C است که به درمان پلاکت خون پایین کمک زیادی خواهد کرد. برای تهیه یک معجون مقوی برای بالا بردن سطح پلاکت خون می توان از مواد گیاهی و خوراکی مانند گردو ، موز ، دانه های کنجد ، پسته ، عسل و آب هویج استفاده کنید . تمامی مواد را در مخلوط کن بریزید و به خوبی آن ها را با هم مخلوط کنید . این معجون می تواند در بالا بردن سطح پلاکت خون بسیار سریع عمل کند . همچنین می توان برای افزایش گردش خون و افزایش پلاکت خون می توان یک قاشق عسل طبیعی را با دو عدد موز ، پودر دارچین، چند عدد برگه زرد آلو، عرق بیدمشک و انجیر خشک مخلوط نمایید و با مقداری کنجد مصرف کنید.

بهترین عسل ها برای افزایش پلاکت خون کدام ها هستند؟

همانطور که می دانید عسل یک ماده غذایی مملو از ویتامین است که خاصیت های مختلفی برای سلامتی بدن انسان دارد . عسل حاوی آنزیم های طبیعی می باشد که به همین علت وقتی که حرارت داده شود ، تمامی خواص های خود را از دست خواهد داد . در صورتی که قصد دارید برای سلامتی و جلوگیری از بیماری ها عسل را مصرف نماید، بهتر است عسل به صورت خام مصرف و استفاده شود . اما بهترین عسل ها برای افزایش پلاکت خون کدام ها هستند؟ عسل های تیره رنگ یا به اصطلاح عسل سیاه مانند عسل زرشک و عسل سیاه دانه و عسل شوید که به دلیل داشتن مقدار بسیاری از اسید فولیک یا اینکه ویتامین B9، آهن، کلسیم و فسفر در افزایش تعداد سلول های پلاکت و گلبول قرمز مفید واقع شود. در صورتی که قصد خرید عسل سیاه دانه را دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید .

عسل سیاه دانه

چگونه عسل طبیعی پیدا کنیم؟

بهتر است بدانید که رنگ و طعم عسل که توسط زنبورعسل تهیه شده است با توجه به شرایط محیطی کاملا با هم تفاوت دارند. عسل طبیعی عسلی است که از زمان تولید آن توسط زنبورعسل تا زمان آماده سازی هیچ گونه عوامل خارجی مثل آب شکر، قند وغیره توسط زنبورداران به شهد اضافه نشود و در کل شهد اصلی از گرده گل ها باشد . اما در غیر این صورت عسل طبیعی نیست و داشتن قند و ساکارز بالا در عسل های تقلبی امکان دارد برای شما ضرر داشته باشد. تشخیص دادن عسل طبیعی کار سختی می باشد و یکی از راه  خرید عسل طبیعی از فروشگاه هایی می باشد که محصولات طبیعی و همچنین ارگانیک ارائه می دهند. در صورتی که قصد خرید عسل طبیعی را دارید می توانید به صفحه این کلمه مراجعه کنید  .

در این مطلب شما را با روش های درمانی عسل و پلاکت خون و همچنین بهترین عسل ها برای افزایش پلاکت خون آشنا کردیم . لینک این مطلب را برای کسانی که می خواهند در مورد عسل طبیعی و پلاکت خون اطلاعات داشته باشند، ارسال کنید تا آنها هم مثل شما متوجه این موضوع مهم شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفت =