مقالات

عسل طبیعی برای رفع شوره سر

عسل طبیعی برای رفع شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند و همه امروزه به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند و نمی دانند از چه محصولی برای رفع این مشکل استفاده کنند و معمولا از محصولات بهداشتی زیادی برای رفع شوره سر استفاده می کنند اما به دلیل فیک و بی کیفیت بودن بیشتر محصولات موجود در بازار نتیجه ای از آن دریافت نمی کنند و بیشتر افراد با استفاده زیاد از این محصولات دچار عوارض جانبی ناشی از آنها می شوند.

یکی از راه های مناسب برای رفع این مشکل استفاده از محصولات طبیعی و طب سنتی است که با استفاده مداوم از آن می توانید تمامی مشکلات موهای خود را برطرف کنید. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین محصولات طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست عسل است که راه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.

عسل طبیعی دارای خواص بسیار زیادی برای درمان بیماری ها و مشکلات مو و پوست است و موها نیز بخشی از پوست محسوب می شوند و با استفاده درست و طولانی مدت از آن می توانید تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

شوره سر چیست ؟ | عوارض شوره

شوره سر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی ایجاد شود و دلایل زیادی می تواند داشته باشد. شوره سر به دلیل پراکنده شدن در لا به لای موها می تواند ظاهر موها را خراب کند.

یکی از دلایل مهم ایجاد شوره سر تغییرات آب و هوایی است که لایه مرده پوست سر خشک می شود و در قالب شوره های ریز و درشت کنده می شود و در لا به لای موها پخش خواهد شد.

شوره سر عملا ضرری برای موها و سلامتی ندارد، بلکه باعث ایجاد خارش پوست سر و ایجاد ظاهری زشت در موها می شود که ممکن است شما راه های زیادی را برای برطرف کردن این مشکل امتحان کرده باشید اما بهترین کار استفاده از عسل طبیعی به صورت موضعی و به عنوان ماسک است.

استفاده از عسل طبیعی برای درمان بیماری ها و مشکلات پوستی از دیرباز تا کنون رواج داشته است و شوره سر نیز یکی از مشکلات پوست سر است که با استفاده اصولی و درست از عسل طبیعی می توانید این مشکل را به صورت کامل برطرف کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

خواص عسل طبیعی به صورت موضعی | ماسک عسل

خیلی از افراد تصور می کنند عسل تنها به صورت خوراکی قابل استفاده است و به صورت موضعی نمی توان از آن استفاده کرد اما این افراد کامل در اشتباه هستند چون عسل از گذشته برای درمان جای زخم و سوختگی قابل استفاده بوده است.

عسل طبیعی برای رفع شوره سر

ماسک های متنوعی از عسل با ترکیب مواد دیگر می توان تهیه کرد که برای درمان مشکلات مو نیز این ماسک ها وجود دارند و می تواند به رفع شوره سر کمک کند و با شناختن ترکیبات مناسب و استفاده طولانی مدت می توانید از دست این مشکل آزار دهنده و ناخوشایند رها یابید.

یکی از شرط های مهم در استفاده از عسل به عنوان ماسک برای برطرف کردن شوره سر استفاده از عسل طبیعی می باشد و لازم است از عسلی استفاده کنید که به صورت طبیعی توسط زنبور عسل و با استفاده از شهد گیاهان پر خواص ساخته شده باشد.

معرفی انواع ماسک مو برای درمان شوره سر

ماسک های موی بسیار زیادی در بازار وجود دارند که با قیمت های بسیار زیادی عرضه می شوند و به دلیل فیک و بی کیفیت بودن اثر کافی و مطلوب روی موها نمی گذارد و بهترین راه تهیه ماسک های خانگی به کمک عسل طبیعی است که در ادامه انواع آن را بررسی خواهیم کرد.

ماسک عسل طبیعی و تخم مرغ

تخم مرغ حاوی انواع پروتئین مهم و ضروری برای تقویت موها است و با ترکیب آن با عسل طبیعی می تواند خواص بسیار مفیدی برای تقویت موها و پوست سر شما داشته باشد و می تواند تمامی نیاز های پوست سر شما را فراهم کند و از خشک شدن پوست آن و تبدیل آن به شوره جلوگیری کند.

برای تهیه این ماسک می توانید از 1 عدد تخم مرغ + 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی استفاده کنید و آن را مثل یک ماسک روی موهای خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید و در نهایت پس از 20 دقیقه آن را به خوبی آبکشی کنید و موهای خود را به کمک شامپویی با کیفیت شستشو دهید.

ماسک عسل و لیمو | درمان قطعی شوره سر

وقتی سخن از درمان شوره سر به میان می آید اسمی از لیمو همیشه در میدان است که لیمو می تواند به تمیز کردن پوست سر از درون کمک کند و مانع ایجاد شوره سر شود که با ترکیب آن با عسل می توانید پوست سر خود و موهایتان را به راحتی تقویت کنید و مانع از ایجاد این مشکل آزاردهنده شوید.

برای تهیه این ماسک می توانید مقداری عسل را با لیموی طبیعی ترکیب کنید و به عنوان ماسک به صورت موضعی روی موهای خود استفاده کنید و پس از گذشت 15 دقیقه آن را به خوبی پاکسازی کنید.

ماسک عسل + آلوئه ورا برای رفع شوره سر

آلوئه ورا در تمامی محصولات بهداشتی با کیفیت نیز برای تقویت و آبرسانی موها استفاده می شود و با ترکیب آن با عسل می تواند از خشک شدن موها و پوست سر جلوگیری کند و PH پوست سر شما را در حالت عادی نگه می دارد و می توانید با تهیه این ترکیب یکی از با کیفیت ترین ماسک های رفع شوره سر را داشته باشید.

برای تهیه این ماسک باید 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با عسل طبیعی ترکیب کنید و به صورت موضعی روی موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه روی موهای شما باقی بماند و در نهایت آن را به خوبی پاکسازی کنید.

ماسک های زیادی با عسل طبیعی می توان تهیه کردن که این موارد ذکر شده از مهم ترین و کاربردی ترین آنها است و می توانید از آنها برای تقویت موها و پوست سر خود استفاده کنید و مانع از ایجاد شوره سر شوید و در تهیه این ماسک ها به یاد داشته باشید که حتما از عسل کاملا طبیعی استفاده کنید که بهترین بازدهی را از آن دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =