مقالات

پیشگیری و درمان کم خونی با عسل طبیعی

پیشگیری و درمان کم خونی با عسل طبیعی

آیا دائما احساس بی حالی می کنید و حوصله انجام هیچ کاری را ندارید ؟ باید بدانید که کم خونی دارید . یکی از راهکار های خانگی برای درمان کم خونی ، مصرف عسل طبیعی است . از آنجایی که عسل سرشار از کلسیم و آهن است ، می توانید آن را جایگزین داروهای شیمیایی کم خونی نمایید .

امروزه بیماری کم خونی به یکی از بیماری های شایع در بین بانوان تبدیل شده است . کم خونی یک نوع بیماری است که در مواد غذایی آهن نباشد یا به بدن آهن و کلسیم کافی نرسد ، باعث ایجاد کم خونی خواهد شد .خانوم ها در دوران قاعدگی مقدار زیادی ویتامین ، کلسیم و آهن خود را از دست می دهند و همین دلیل باعث می شود ، کم خونی در خانوم ها بیشتر از آقایون اتفاق بیافتد . از علایم این بیماری می توان به تنگی نفس ، بیحالی ، کم حوصلگی ، افسردگی ، استرس و اضطراب اشاره کرد . قبل از اینکه بخواهیم به خواص عسل طبیعی برای درمان کم خونی بپردازیم بهتر است علائم کم خونی را بشناسیم .

علائم کم خونی

معمولا کم خونی به صورت ارثی به افراد می رسد ،اما بسیاری از عوامل دیگر مانند عمل جراحی ، زخم معده ، سرطان ، بواسیر ، تصادف ، قاعدگی و بیماری های بدخیم و… می توانند عوامل اصلی ایجاد کم خونی در افراد باشند . کم خونی عوارض جانبی را به همراه دارد و ممکن است در خانم های باردار باعث سقط جنین شود . این بیماری را باید قبل از بارداری درمان کنید زیرا می تواند برای سلامتی جنین خطرناک باشد . درگیر شدن به این بیماری در خانم ها و آقایون برابر است ، پس بهتر است مواظب سلامتی خود باشید .

  1. احساس خستگی مفرط

 یکی از علایم شایع کم خونی کمبود آهن است ، که امروزه بیشتر افراد با کمبود آهن دچار این بیماری می شوند . اگر همیشه بی حوصله هستید یا فعالیت های روزانه تان را به عقب می اندازید ، باید بدانید که درگیر بیماری کم خونی هستید .

پیشگیری و درمان کم خونی با عسل طبیعی

  1. رنگ پریدگی صورت و زردی پوست

 از علایم رایج کم خونی شدید ، رنگ پریدگی صورت و زردی پشت پلک ها است . هموگلوبین های قرمز با کم خونی کمرنگ می شوند و بیشتر علایم آن در پشت پلک ها دیده می شود . اگر کم خونی بسیار شدید باشد ، ممکن است رنگ دست ها و پاها نیز رنگ زرد به خود می گیرند .

  1. کاهش اکسیژن

کاهش اکسیژن در بافت ها در اثر فعالیت هایی همچون انجام فعالیت های روزانه ، ورزش و پیاده روی اتفاق می افتد . اگر هنگام پیاده روی کردن زود به نفس نفس می افتید و احساس می کنید تنگی نفس دارید و یا نمی توانید به درستی نفس بکشید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و آزمایش خون انجام دهید .

  1. سردرد و سرگیجه

 از عوامل دیگر کم خونی احساس تاری دید ، سرگیجه و سر درد مرتب است . در این حالت عروق مغزی برای دریافت اکسیژن ، گشادی آن بیشتر می شود ، در نتیجه سرگیجه اتفاق می افتد .

  1. تپش های قلب بالا

اگر در هنگام پیاده روی یا هنگامی که استراحت می کنید ، تپش قلب شدید می گیرید طوری که می توانید تپش ها را بدون دست زدن به قلب کاملا احساس کنید، باید بدانید این علایم ها از فقر آهن و کم خونی است .

  1. سندروم پاهای بی قرار

فقر آهن می تواند عوارض جانبی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که یکی از مهمترین آنها سندروم پای بی قرار است . بیماری سندروم پاهای بی قرار به گونه ای است که فرد کنترل حرکت پاهای خود را ندارد ، به عنوان مثال فرد در حالی که استراحت می کند ، بدون اینکه پاهای خود را تکان دهد ، خودبه خود پاهای او تکان می خورد و به هر طرف حرکت می کند .

  1. شکسته شدن سریع ناخن ها

افرادی که ناخن هایشان به راحتی می شکند یا بسیار نرم است، اکثرا درگیر بیماری کم خونی و فقر آهن هستند . اگر ناخن هایتان به صورت قاشقی شکل خمیده می شود ،باید بدانید کبود آهن شدید دارید و می توانید با خرید عسل طبیعی و مصرف مرتب آن ، ناخن هایتان را طی دو ماه تقویت کنید .

درمان کم خونی با عسل طبیعی

باید بدانید عسل یک ماده فوق العاده برای درمان کم خونی است . عسل حاوی آنزیم ها ، خاصیت ضد میکروبی و باکتریایی ، فسفات ، پروتئین ، مواد معدنی ، ویتامین های B و C ، کلسیم ، آهن ، سدیم ، کربوهیدرات ، گلوکز ، فروکتوز ، پتاسیم و سایر مواد مغذی می باشد . خانم ها در زمان بارداری می توانند با مصرف عسل ، بیماری کم خونی خود را درمان کنند و همچنین می توانند تغذیه جنین را نیز تامین نمایند .

عسل آویشن کوهی کرمانشاه

زمان و نحوه مصرف عسل بسیار مهم است . بهترین موقع برای مصرف عسل صبح به صورت ناشتا است . هنگامی که معده شما خالی است خواص عسل بهتر جذب بدن می شود . قبل از صبحانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید . اگر دوست ندارید عسل را به صورت مستقیم مصرف کنید، می توانید شربت آن را مصرف نمایید . برای درست کردن شربت عسل کافی است یک قاشق عسل را با نصف لیوان آب حل کنید و قبل از صبحانه میل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهار =