مقالات

خواص درمانی ترکیب گرده گل و عسل طبیعی

خواص درمانی ترکیب گرده گل و عسل طبیعی

گرده گل تمامی خاصیت مورد نیاز برای رشد کودکان را دارد . در این محتوا می خواهیم به تمامی خاصیت های گرده گل و خواص درمانی ترکیب گرده گل و عسل طبیعی بپردازیم .

گرده گل سرشار از ویتامین ها ، مواد مغذی ، اسیدهای چرب ، پروتین ها ، چربی و آنزیم می باشد . گرده گل خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد که مانع از ایجاد التهابات می شود و کلسترول بدن را کاهش می دهد . گرده گل پروتئین بیشتری نسبت سایر منبع غذایی همچون تخم مرغ و گوشت و… دارد .

زنبورهای عسل گرده ها را از بذر گیاهان مختلف جمع آوری می کنند و آن را با مقداری شهد یا ترشح بزاقی خود ترکیب می کنند و آن را روی پاهای عقبی خود حمل می نمایند . زنبور عسل بعد از جمع آوری شهد ، همراه گرده ها به داخل کندو باز می گردند در آنجا شهد ها را به عسل تبدیل می کنند و داخل استوانه های 6 ضلعی می ریزند . رطوبت گرده دارای 80 تا 90 درصد رطوبت است . زنبور کارگر رطوبت گرده را با استفاده از ترشح آنزیم طبیعی و با به هم زدن بالها به 20 درصد کاهش میدهند و با لایه ای از موم یا عسل می پوشانند و به این ترکیب نان عسل می گویند . نان عسل در معرض فرآیند بدون اکسیژن و هوا (هوازی) قرار می گیرند و به وسیله اسیدلاکتیک ناشی از آن حفاظت می شود . به طور کلی می توان گفت نان زنبورعسل ، منبعی سرشار و غنی از پروتئین است .

خواص ترکیب گرده گل با عسل

از گذشته تا به امروز از گرده گل و عسل طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است . طبق آزمایشاتی که توسط پزشکان انجام شده ، خواص عسل طبیعی در درمان بسیاری از بیماری ها مورد تایید سازمان عسل و غذا و دارو قرار گرفته است . گرده گل یک ماده غذایی بینظیر است و خواص بسیار زیادی در درمان بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد . ترکیب گرده گل با عسل را میتوان به عنوان یک منبع غذایی قوی و غنی از مواد مغذی نام برد این ترکیب دارای خواص درمانی زیادی می باشد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

درمان پروستات

ترکیب گرده گل با عسل طبیعی می تواند ، یک معجون عالی باشد ، برای درمان کسانی که پروستات دارند . طبق تحقیقاتی که انجام شده ، نتایج آن نشان می دهند ، افرادی که سن آنها بالای 49 سال قرار دارد ، می توانند به جای مصرف داروهای شیمیایی ، با مصرف 15 گرم ترکیب گرده گل و عسل در روز مشکلات پروستات را درمان کنند و یا از به وجود آمدن این بیماری جلوگیری نمایند .

تقویت سیستم دفاعی کودکان

ترکیب گرده گل و عسل طبیعی می تواند یک ترکیب عالی برای رشد و تقویت سیستم دفاعی کودکانتان باشد . عسل طبیعی و گرده گل سرشار از مواد مغذی و ویتامین است ، اما عسل مصنوعی بر خلاف آن می تواند سلامتی هر فرد را در هر سنی که باشد ، را به خطر بیاندازد . امروزه خرید عسل طبیعی اصل یکی از مشکلاتی است که همه افراد با آن درگیر هستند . بهتر است برای تضمین سلامتی فرزندانتان و اعضای خانواده خرید عسل طبیعی را به زنبورداران عسل کندوک بسپارید . عسل طبیعی و خام علاوه بر اینکه هیچ ضرری برای سلامتی کودکان ندارد ، به شدت مغذی و خون ساز است .

باید به این نکته توجه داشته باشید که ، بهتر است قبل از اینکه این ترکیب را کودکانتان مصرف کنند از ایجاد نکردن حساست این ترکیب مطمن شوید . بسیاری از کودکان نسبت به سایر منابغ غذایی حساسیت نشان می دهند ، پس لازم است کودکانتان مقدار کمی از عسل را مصرف نمایند بعد گذشت چند ساعت هیچ حساسیتی را نشان ندادند ، می توانید مقدار آن را افزایش دهید . مصرف یک قاشق عسل طبیعی به صورت ناشتا و به صورت مرتب ، می تواند تاثیرات فوق العاده خود را در طول دو هفته کاملا نشان دهد .

معجون تقویت قوای جنسی آقایان

رفع علائم یائسگی

مطالعاتی که در سال 2015 انجام شده است ، نشان می دهد هر 2 ماده عسل طبیعی و گرده گل می توانند در بهبود مشکلات جنسی و درمان یائسگی بسیار تاثیر گذار باشند . برای افرادی که دارای سرطان پستان هستند ، خاصیت ضد هورمونی دارد و بیشتر این افراد با این دو ماده بینظیر توانسته اند سلامتی خود را به طور کامل به دست آورند . گرده گل برای کسانی که در معرض علائم یائسگی هستند بسیار موثر بوده و ترکیب عسل طبیعی و گرده گل می تواند تا بلند مدت از ایجاد علائم یائسگی جلوگیری نماید .

درمان سوختگی

 گرده را می توانید مانند یک پماد موضعی روی پوست سوخته استفاده کنید ، زیرا این ماده به روند درمان و بهبود پوست سرعت می بخشد . اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی گرده باعث می شود ، که رطوبت پوست کم شود و میکروب های زخم را کاملا از بین می برد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =