مقالات

ترکیب فوق العاده عسل و نمک

ترکیب فوق العاده عسل و نمک

شاید بسیار شنیده باشید که عسل برای هر نوع بیماری مفید باشد و علاج هر نوع مشکلی است و این سخن از قدیم سینه به سینه به ما در امروز رسیده اما ایا این حرف واقعا درسته ؟ بسیاری از ترکیب هایی که در درمان بیماری ها در طب سنتی وجود دارد از عسل کمک گرفته شده و با انواع گیاه یا ماده دیگر ترکیب شده اما یکی از جالب ترین ترکیب هایی که برای بسیاری از خوانندگان آشنا نیست ترکیب عجیب و جالب عسل و نمک است که کاربرد بسیار فوق العاده ای دارد ، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا از خواص فوق العاده این ترکیب آشنا شوید .

سه خواص بینظیر از ترکیب عسل و نمک

مخلوط کردن نمک و عسل برای سه تا از مهم ترین مشکلاتی که همه ما امکان دارد در طول زندگی مان برایمان پیش بیاید کاربرد فوق العاده ای دارد که این بیماری و مشکلات شامل : درمان عفونت لثه ، برای ترمیم زخم های دیباتیک و رفع زردی و جرم دندان است در ادامه این مطلب کاربرد این ترکیب برای هر یک از بیماری های بالا را برایتان به طور کامل بیان خواهیم کرد .

خواص عسل و نمک برای درمان عفونت لثه

عفونت لثه برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید که دلایلی مانند بی توجهی به سلامت دهان ، سیگار و عوامل داخلی دارد و معمولا درد بسیار زیادی در ناحیه داخلی دندان احساس می شود و این عفونت باعث بوی بسیار بدی در دهان می شود و دندان ها برای سردی و گرمی بسیار حساس می شوند که گاهی هم با خونریزی همراه است اما همه این موارد با ترکیب مصرف عسل و نمک میتوان رفع کرد .

شما کافی است که مقداری نمک را با آب مخلوط کنید که دارای غلظت بسیاری نباشد که بهترین اندازه ترکیب 1 به 4 برای این مخلوط است و بعد از حل نمک آب آن را داخل دهان بریزید و به مدت سه الی پنج دقیقه در داخل دهان غرغره و شود تا کامل شوری در داخل دهان پایدار باشد سپس مقداری از عسل را بیاورید و با انگشتتان به لایه یه بین لثه و دندان هایتان بزنید تا کامل نواعی عفونت گرفته و دارای التهاب را پوشش دهد و این کار را تا اتمام عفونا تکرار کنید که برای لثه شما بسیار مفید است و عسل و نمک هر کدام دارای خواص ضد عفونت بسیار بالایی هستند .

ترکیب فوق العاده عسل و نمک

ترمیم زخم دیابتیک با این ترکیب

بسیاری از زخم هایی که افراد دیابتی دچار ان می شوند از بالا بودن قند غیر مفید بدن و خونشان است که گاهی بدن هیچ ترمیمی روی ان زخم انجام نمیدهد به این دلیل که پلاکت های موجود در خون به دیلیل غلظت بالای قند در خون توانیی شان را از دست میدهند و انسولین لازم در بدن تولید نمی شود یا به طور دشواری بدن ان را تولید می کند  این زخم ها دچار عفونت هایی میشوند که بسیار درد اور است و فردی را که دچار این مشکل شده است را بسیار دچار مشکل میکنند.

اما شما که دچار این مشکل هستید میتونید با ترکیب عسل و نمک به بهبود این زخم کمک به سزایی انجام دهید کافی است نمک و عسل به نسبت 1 به 3 ترکیب کنید و پس از شست و شوی کامل زخم دیابتی این مخلوط را بر روی ان بزنید و با تکرار این کار زخم شروع به ترمیم می کند و سرعت ترمیم پوست در ان ناحیه بالا میرود و دیگر از این زخم ها دچار درد و خونریزی نمی شوید .

ساخت خمیر دندان با استفاده از این ترکیب

همانطور که در سطر اول این مطلب اوضیح دادیم بسیاری از دندان ها دچار زردی و جرم می شود به زیبایی بسیاری را از صورت ما و دندان ما میگیرد و این بسیار نا خوشایند است چون دندان ها بسیار در دید طرف یا طرف های مقابل هستند و از اولین توجه ها به دندان های شخص است که شاید این برای خود شما هم پیش بیاید اما امروزه هزینه جرم گیری و رفع زردی دندان بسیار بالا است و طی مدت محدودی سفیدی و تمیزی خود را حفظ می کنند و امکان دارد به حالت اولیه خود بازگردند و این یعنی هزینه گزافی دوباره برای زیبایی دندان ها در مدت محدود اما چطور میتوان یک ترکیب را به وجود آورد که بتوان همیشه در دسترس باشد و به طور مداوم و همیشگی در داختیار ما باشد ، خب این ترکیب عالی از عسل و نمک به وجود می آید و دارای خواص بسیار زیادی برای دندان و لثه می باشد .

ساخت خمیر دندان نمک و عسل بسیار آسان است و برای ساخت آن کافی است یک مقدار کم نمک دریا ( یک قاشق چای خوری ) را با دو الی سه قاشق چای خوری عسل در کاسه یا ظرفی مخلوط کنید ، البته لازم به ذکر است که این مقدار ترکیب برای یک ئوره یک باره کافی است و شما می توانید همین معیار را برای مقادیر بیشتر هم استفاده کنید و به دلخواه میتوانید موادی مانند دارچین ، زنجبیل و نعنا استفاده کرد که برای بوی دهان هم بسیار مناسب است و دهان را بسیار خوشبو می کند .

خواص خمیر دندان نمک و عسل

عسل به خودی خود دارای خواص انتی باکتریال است و از رشد هر نوع باکتری در نواحی لثه و تاج دندان جلوگیری می کند و نمک در طرف مقابل دارای خواصی مانند سفید کنندگی دندان را دارد و از پوسیدگی دندان جلوگیری میکند و در طول مدت استفاده و بکار گیری نمک مقاوت لثه را بالا می برد و از بروز هر نوع عفونتی در دهان و جزء های آن جلوگیری می کند .

2 دیدگاه در “ترکیب فوق العاده عسل و نمک

  1. فرخی گفت:

    یک هفته آنتی بیوتیوک (آموکسی و مترونیدازول )مصرف کردم لثه ام هم تورم داشت و هم بقدری درد داشت ک قادر نبودم چیزی بخورم
    مسکن هم آرومم نکرد
    نمک و عسل مخلوط کردم و به صورت ضماد به لثه ام زدم در عرض چند دقیقه آروم شد
    واقعا معجزه آسا بود

    1. کندوک گفت:

      سلام و درود خداقوت خیلی هم عالی ولی برای رفع درد لثه یک دوره عصاره بره موم استفاده کنید معجزه میکنه. هم برای رفع بوی بد دهان و هم درد و عفونت لثه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =