مقالات

خواص عسل و زیتون را دریابید!

خواص عسل و زیتون را دریابید!

روغن زیتون و عسل یک ترکیب فوق العاده پرخاصیت است . البته تنها عسل طبیعی است که خواص دارویی این ترکیب را افزایش می دهد .

عسل طبیعی به عنوان یک ماده درمانی ارزشمند برای بسیاری همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر در خرید عسل طبیعی به خوبی دقت نکنیم، ممکن است که با مصرف انواع عسل تقلبی به سلامت خود لطمه بزنیم. خواص عسل و زیتون را دریابید! در این مقاله کندوک سعی داریم به خواص عسل و روغن زیتون بپردازیم. تا آخر مقاله همراه ما باشید.

امروزه بسیاری از افراد جامعه به علت طعم بینظیر و خواص بالایی که روغن زیتون دارد، آن را جایگزین برخی از روغن ها از جمله روغن های آفتاب گردان کرده اند . روغن زیتون طبیعی و خالص جزو اسیدهای چرب سالم است و جزو گروه اصلی غذاهای مدیترانه به حساب می آید. همچنین زیتون حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 9 بوده که می تواند تاثیر بالایی در سلامتی بدن داشته باشد . معمولا از این نوع روغن ها در مصارف پزشکی ، دارویی و همچنین آشپزی و… استفاده می شود. خواص عسل برای بدن چیست؟ عسل و زیتون چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد ؟ چه افرادی باید در مصرف عسل و روغن زیتون احتیاط کنند؟؟؟ در ادامه در مورد سوالات مطرح شده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عسل طبیعی یکی از پرخاصیت ترین نوع ماده غذایی بوده که امروزه به علت شناخت بسیاری از افراد از این ماده غذایی و خواص بالایی که دارد، اغلب برای مصارف دارویی مصرف می شود . از مهمترین خواص عسل می توان به رفع سرماخوردگی و گلودرد، تقویت حافظه، تقویت معده و بهبود زخم معده، رفع تب و اسهال و… اشاره کرد . از مهمترین خواص دارویی عسل طبیعی بهبود بیماری هایی مانند سرطان است . ترکیب روغن زیتون و عسل یک ترکیب بسیار مفید بوده که برای زیبایی و سلامت استفاده می شود. در ادامه با برخی از مهمترین و اصلی ترین فواید عسل و روغن زیتون آشنا خواهیم شد.

فواید عسل طبیعی و روغن زیتون برای سلامتی

ضد باکتریایی

یکی از اصلی ترین خواص درمانی ترکیب عسل و روغن زیتون از بین بردن درصد بالایی از باکتری های مضر در بدن از جمله باکتری هلیکوباکتری پیلوری است. عسل به علت خاصیت ضدباکتریایی و میکروبی که دارد می تواند تاثیر بالایی در از بین بردن انواع میکروب های مضر در بدن داشته باشد.

خواص عسل و زیتون را دریابید!

ضدسرطان

یکی دیگر از مهمترین خواص عسل با روغن زیتون خاصیت ضدسرطانی آن است . زیتون و عسل منبع آنتی اکسیدان هستند و همچنین با داشتن این خاصیت به راحتی می توانند آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بدن را به حداقل برسانند. همچنین این عمل مانع از رشد سلول های سرطانی می شود و از بروز این بیماری نیز جلوگیری خواهد کرد . به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف این ترکیب با داروهایی که اغلب برای پیشگیری از سرطان تجویز می شوند و می تواند نتیجه مثبت داشته باشد ، بهتر است زیر نظر پزشک و با مشورت پزشک متخصص انجام گیرد.

سلامت قلب

روغن زیتون یک روغن گیاهی بوده و به همین علت اغلب برای پیشگیری از بیماری های قلبی، مصرف آن به ما توصیه می شود. عسل و زیتون باعث کاهش فشار خون می شوند و ترکیب این دو ماده عملکرد اندوتلیان رگ های خونی را بهبود می بخشد و از ایجاد کلسترول های مضر در بدن جلوگیری خواهد شد . همچنین این ترکیب از لخته شدن خون جلوگیری کرده و از گرفتگی رگ های قلب و سکته های قلبی پیشگیری خواهد کرد.

بهبود زخم های بدن

جالب است بدانید عسل و روغن زیتون مانند یک پماد موضعی طبیعی عمل می کند و از این ترکیب اغلب در طب سنتی نیز استفاده می شود . همانطور که می دانید عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد و به همیت دلیل این پماد طبیعی برای درمان سوختگی و ترمیم زخم ها به کار می رود . همچنین باید بدانید عسل با جذب مایعات زخم مانع از عفونت شده و روند بهبودی زخم را تسریع می بخشد . مصرف روغن زیتون به علت دارا بودن اسیدهای چرب مفید و انواع ویتامین های مختلف باعث شادابی ، نرمی و سلامتی پوست و کاهش دردهای و التهابات خواهد شد.

نرم کننده مو

اگر موهایی وز و در عین حال خشک دارید ، ممکن است اطرافیانتان یکبار ماسک عسل و روغن زیتون را به شما پیشنهاد کرده باشند . باید بدانید این ترکیب نه تنها برای موها فوق العاده است بلکه برای سلامتی پوست نیز معجزه می کند . روغن زیتون همراه با عسل می تواند موهایی صاف و بسیار نرم را برای شما به ارمغان بیاورد. بهترین طریقه مصرف اینگونه است که در ابتدا باید یک چهارم فنجان روغن را با نصف فنجان عسل خام ترکیب کنید و سپس نوک انگشتان را به ترکیب بدست آمده آغشته کنید و آن را از ریشه به سمت انتهای موها بکشید. تمامی موهای خود را به این صورت آغشته کنید و در آخر موها را با حوله یا کیسه های پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت در این حالت بماند.

پس از گذشت مدت زمان مشخص شده ، موها را به خوبی با شامپو مو بدون سولفات شسته و سپس خشک نمایید .

چه افرادی باید در مصرف عسل و روغن زیتون احتیاط کنند؟؟؟

دوران بارداری یکی از دوران های حساس بوده که اغلب مصرف برخی از ماده های غذایی توصیه نمی شود و پزشکان مصرف بسیاری از مواد غذایی را در این دوران ممنوع می کنند؛ اما آیا مصرف عسل و روغن زیتون در این دوران مضر است! در واقع باید بدانید زنان در دوران شیردهی و بارداری بهتر است در میزان مصرف این ترکیب دقت بیشتری داشته باشند . تا جایی که ممکن است مصرف این ترکیب را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنند . همچنین دسته ای از افراد که حساسیت دارند به علت بروز واکنش های شدید آلرژیک، بهتر است از مصرف عسل خودداری کنند . برای افرادی که به بیماری دیابت نیز مبتلا هستند، توصیه می شود که قبل از قرار دادن این ترکیب در رژیم غذایی خود ، در ابتدا از سطح قند خون بدن خود مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =